Retourneren

 

Bedenktijd/retour

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €6,75 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@tellthe.world. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Product ruilen?

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@tellthe.world. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

Uitzondering verzegelde producten

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, mits de verzegeling niet verbroken is. Bij verbreking van de verzegeling is uw bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden. Mocht u gebruik maken van uw herroepingsrecht, dan heeft u na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 6,75 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@tellthe.world. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

 

 Levertijd & verzendkosten

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 22:00 uur worden gedaan, proberen wij de volgende dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen aangezien we ook te maken hebben met de postbedrijven. Op de productpagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen:

€1,- voor bestellingen die door de brievenbus passen,
€ 6,75 voor bestellingen onder de € 100,- en
Gratis voor bestellingen vanaf € 100,-.

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag voor 20:00 uur plaatsvinden. Tenzij in het weekend besteld wordt, dan is het vaak zo dat het pas dinsdag afgeleverd wordt. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

 

Contact

Wij doen ons uiterste best voor u als klant. Daar hoort bij dat u ons eenvoudig kunt contacteren. Mocht u vragen hebben over het een of ander dan kunt u ons bereiken middels de volgende gegevens:

 

TellTheWorld

Whatsapp: 06 33 44 7979
Mail: info@tellthe.world

De handelsnaam van ons bedrijf is: TellTheWorld
Onze domeinnaam is www.telltheworld.nl

Ook linken wij onze websites www.tellthe.world, www.telltheworld.shop en www.telltheworld.clothing door aan ons hoofddomein www.telltheworld.nl.  


Ons vestigingsadres:
Noordenbergstraat 18
7411 NL Deventer

(Dit is geen bezoekadres, enkel en alleen een administratieadres) 


KVK: 53954866
BTW: NL002225210B94

 

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn.
Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.

Bij de producten die wij aanbieden met levenslange garantie zal gekeken worden of wij dit product in huis kunnen repareren indien deze ter reparatie is aangeboden bij ons. Mochten wij dit niet als haalbaar achten dan vervangen wij tot éénmaal toe het desbetreffende product voor hetzelfde maar een compleet nieuw product. Dit kunnen wij dan eenmaal per verkocht artikel aanbieden.

De verzendkosten naar de webwinkel binnen de garantietermijn vallen in de meeste gevallen onder verantwoordelijkheid van ons als webshop. Bij aanmelding van een garantiezending binnen de garantieperiode versturen wij een label, wij kunnen een reeds betaald label bij een postkantoor niet vergoeden. Let wel dat als het product niet onder de garantievoorwaarden valt (schade, gebruiksslijtage etc.) dat de verzendkosten heen en terug door u als klant betaald moeten worden voordat de producten retour gestuurd worden. De kosten zijn verschillend per vervoerder die u gebruikt. Kijk voor exacte prijzen bij uw lokale vervoerder.

 

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@tellthe.world Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

 

Betaalmethodes

U kunt uw bestelling op verschillende manier betalen. Momenteel bieden we de volgende betaalmethodes aan:

  • IDEAL
  • Creditcard
  • Appel Pay
  • Vooraf overmaken
  • Betalen via factuur